Nieuwsbrief CKN maart 2022
Kom naar Bas Arends over Persoonlijk Leiderschap op 22 maart
‘Waar kom jij je bed voor uit?’
Hoe vaar ik m’n eigen koers in een wereld en organisatie die steeds verandert? Door de waan van de dag, vergeet je soms waarvoor je het allemaal doet en wat je eigen koers is: ben ik me aan het aanpassen of handel ik vanuit mijn eigen (waarden)kompas? Persoonlijk leiderschap gaat dus over de regie weer in eigen handen nemen: handelen vanuit datgene waar jij voor staat. In deze workshop vertelt Bas Arends over persoonlijk leiderschap en geeft hij inzicht in wat voor jou belangrijk is. Bas verzorgt voor ons een workshop met een mix van kennis, inzicht en vaardigheden!
Meld je aan! Er is nog plek https://www.communicatiekringnijmegen.nl/evenementen
Over Bas Arends van Stach: https://stach.nu/wie-we-zijn/bas-arends/
Borrel en ALV op 31 maart
Het is weer borreltijd! Op 31 maart nodigen we je uit voor een drankje en een korte ALV. We kijken ernaar uit om elkaar weer te zien! Kennismaken met nieuwe leden, gezellig bijpraten én ideeën delen voor 2022/2023. Meld je aan via https://www.communicatiekringnijmegen.nl/evenementen
Onze nieuwe uitvalsbasis is een pareltje! Kom vooral kijken - In de Oude Werkplaats – Tweede Oude Heselaan 121, Nijmegen. http://indeoudewerkplaats.nl/
De stukken voor de ALV vind je in Onedrive: https://1drv.ms/u/s!BGF48ZVtQrI2gRLMc8Lwwh0NAutM?e=TpBFIo
Wat heb jij gemist?
Workshop Arbeidsmarktmarketing: over hoofd en hart
Hoe krijg je mensen zover dat ze bij jouw bedrijf willen komen werken? En hoe zorg je ervoor dat ze er willen blijven? In deze tijd waarin de vacatures voor het oprapen liggen, heeft de werkzoekende meer keus dan ooit. Waarom zou zij of hij dan voor joúw bedrijf of organisatie kiezen? Je moet een plekje in het hoofd en het hart van je – potentiële – medewerkers zien te krijgen, aldus Sophie Grandia. Sophie is adviseur Arbeidsmarktmarketing bij Achmea en ze nam ons op 15 februari mee in de boeiende wereld van de arbeidsmarkt. Daarbij gaf ze een aantal gouden tips: als je wil weten waarom mensen bij jou zouden willen werken, vraag het dan aan de mensen die al bij jou in dienst zijn. Hoe ervaren zij de organisatie en waar krijgen zij energie van? Bevraag vooral zoveel mogelijk medewerkers en vraag goed door, zodat je een breed gedragen beeld krijgt. Bepaal op basis van je onderzoek het DNA van jouw organisatie: wat is het doel, waar zijn medewerkers het meest trots op en waar liggen kansen voor verbetering?
Is het verhaal dat je samen maakt duurzaam en aantrekkelijk en onderscheidt het jullie voldoende van anderen? En wat doet de concurrentie? Het werd ons aanwezigen al snel duidelijk: arbeidsmarktmarketing is echt een vak apart. Een vak dat, zoals Sophie zei, hart én hoofd raakt en heel veel inzichten geeft in het menselijk gedrag.
Meer informatie? https://www.linkedin.com/in/sophie-grandia/
Even voorstellen! Nieuw lid Piet Penninx
“Mijn naam is Piet Penninx en anders dan mijn voornaam doet vermoeden, ben ik slechts 34 jaar oud. Na mijn studie Marketing & Communicatie (Fontys Hogeschool in Eindhoven) ben ik in Nijmegen terechtgekomen. Bij mijn afstuderen lag de focus nog op interne communicatie maar uiteindelijk ben ik me bezig gaan houden met online marketing. Dat is wat ik nog steeds doe. Voorheen bij verschillende organisaties en bureaus in binnen- en buitenland. Sinds oktober 2021 ben ik voor mezelf gestart als freelance SEO en Content specialist. In gewonemensentaal? Ik schrijf en zorg dat wat ik schrijf online vindbaar is.
Meteen een mooi bruggetje waarom ik lid ben geworden van CKN. Als zelfstandige mis ik momenten om met vakgenoten te overleggen. Om kennis op te doen en geïnspireerd te raken. Ik geloof ook in de kracht van lokaal. Een bezoek aan de workshop storytelling van twee oud-docenten heeft bevestigd dat dit een mooie club is om bij aan te sluiten. Fijn ook om weer te proeven aan de menselijke kant van Communicatie i.p.v. het (in mijn ogen) soms onpersoonlijke Marketing.
Welke wijze les ik wil delen is een mooie vraag. Ik heb niet zozeer een wijze les maar meer een gedachte. In mijn vak zijn we vaak geneigd om iets nieuws te verzinnen. Om altijd in te spelen op de actualiteiten en vooruit te denken. Mij lijkt het interessant om juist te kijken naar wat je al hebt. Als jouw organisatie of klant al 40 jaar bestaat, welke advertenties of communicatieplannen uit de jaren ’90 kun je dan opnieuw gebruiken? Hergebruik heet niet alleen met spullen te maken, het is ook in ons vak toe te passen."
https://www.linkedin.com/in/piet-penninx-61282416/
Belangstelling voor een college bij de HAN of RU?
CKN onderzoekt of er mogelijkheden zijn om een zomercollege te volgen bij de HAN of RU. Zou je daar belangstelling voor hebben? Wat is een onderwerp dat je aanspreekt? Laat het ons weten via secretariaat@communicatiekringnijmegen.nl of vertel het ons bij de ALV van 31 maart.
Kascommissie
Dit jaar is Arthur Verstegen toegetreden tot de kascommissie van CKN. Samen met Rogier Kersten controleert hij de financiële zaken van het CKN-bestuur en geeft hij de leden advies om hiermee wel of niet akkoord te gaan.
Contributie 2022
In april kun je de factuur verwachten voor de contributie van 2022. Net als vorig jaar is de contributiebijdrage voor persoonlijke leden € 75,--. Student-leden betalen € 25,-- voor hun lidmaatschap.
Ben je CKN-lid vanuit een bedrijfslidmaatschap van jouw werkgever, dan ontvang je geen factuur. Deze wordt verstuurd naar je werkgever.
|
Reacties
Log in om de reacties te lezen en te plaatsen